بیوگرافی بیژن محتشم

دارنده لقب پدر گریم ایران.

شروع کار هنری از دوران دبیرستان دارالفنون تهران.

دارای لیسانس هنرهای زیبا از دانشگاه تهران

دارای مدرک هنری درجه یک (دکتری هنر) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دارای تقدیرنامه ها، دیپلم های افتخار, تندیس های افتخار از ارگان  و مراسم های مختلف در داخل و خارج از ایران.

شروع کار حرفه ای از سال 1335 در تئاتر آناهیتا و کانال 3 تلویزیون (اولین تلویزیون خصوصی در ایران) و فیلمهای سینمایی در استودیو مهرگان و میثاقیه.

از سال 1345 مدیر گروه گریم تلویزیون ملی ایران و تالار رودکی (وحدت) و همچنین فیلمهای سینمایی.

از سال 1349 به بعد دوره های مختلف گریم سینما و تلویزیون را در آمریکا، بی بی سی لندن، کریولاین آلمان، میک آپ استودیو فرانسه و ایتالیا  گذراند.

از سال 1350 تا 1395 به تدریس گریم در مدرسه عالی تلویزیون، دانشکده هنرهای زیبای تهران، مدرسه عالی سوره، آموزشگاههای آزاد سینمایی در تهران، کرج، اصفهان، شیراز و هنرکده گریم محتشم در تهران، کرج و اراک شد. وی همچنین شرکت فرهنگی هنری و آموزشی سماء کیش را در جزیزه کیش تأسیس نموده است.

از سال 1386  عضو هیأت علمی دانشگاه علمی – کاربردی شد و در سال 1388 تدوین برنامه درسی دوره کاردانی ناپیوسته علمی – کاربردی گریم به روش ترمی  و همچنین بازنگری دوره کاردانی ناپیوسته گریم به شیوه پودمانی را برای دانشگاه جامع علمی- کاربردی به عهده گرفت. وی همچنین مسئولیت کمیته علمی – تخصصی  گریم و ماسک دانشگاه جامع علمی – کاربردی را به عهده دارد.

وی از بنیانگذاران انجمن چهره پردازان سینمای ایران و همچنین عضو هیئت مؤسسین انجمن آموزشگاه داران سینمای ایران می باشد.

آموزشگاه آزاد سینمایی « هنرکده گریم محتشم» به مدیریت بیژن محتشم در آذرماه سال 1380 با دریافت مجوز شماره 471/153 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران تأسیس گردید. این هنرکده فعالیت خود را در زمینه آموزش گریم از مقدماتی تا عالی به صورت تئوری و کارگاهی آغاز کرد.

ثمره 52 سال کار هنری وی؛ اساتید مشهور گریم امروز (استاد عبدالله اسکندری، جلال معیریان، زنده یاد فرهنگ معیری، مهری شیرازی و جمع کثیری از گریمورهای امروز )، گریم حدود 150 فیلم سینمایی، 500 تئاتر، تله تئاتر، اپرا، تله فیلم و سریال های تاریخی ماندگاری مانند سربداران می باشد.